Synkronisering mellom resurs Kardinal/Kirkedataoffice og kalender
Det er 4 parametere som må på plass for at en synkronisering skal fungere, og det er administrator som må sette dette.:
1: Ressursen/rommet må være satt opp med rettigheter slik at Kardinal-synk-brukeren har tilgang til å opprette avtaler (Kirkepartner)
2: Ressursen/rommet må ha en e-postadresse som stemmer overens med Outlook-kalenderen (Ressurs->Kirkedata Office)
3: Det må settes på at ressursen skal synkronisere (Ressurs->Kirkedata Office)
4: Det må settes en startdato for når synkroniseringen skal starte
Det er også slik at reglene i Outlook som er satt på de ulike rommene bestemmer om det tillates krasj i avtaler eller ikke.
Synkroniseringen ser ikke disse reglene, men avtalen blir avvist dersom det oppstår en overlappende avtale for en kalender med en slik regel.
Dersom det er enkeltavtaler som dere har lagt inn i Kirkedata Office/Kardinal som ikke kommer over, kan dere forsøke å trigge synken på nytt ved å f.eks endre slutt-tiden med ett minutt. Da skal synkroniseringen trigges på nytt og avtalen skal dukke opp innen kort tid.
Dersom dette skulle gjelde mange avtaler i et rom, kan vi bistå f.eks. med å trigge synken på nytt for alle avtaler tilknyttet et rom for alle fremtidige avtaler. Gi oss i tilfelle beskjed så ordener vi dette.
Oppdatert på: 02/12/2025
Tusen takk!